tirsdag 31. mars 2009

Tirsdag

Vi er snart midt i den siste uka før påskeferien.

Lærerne ser jo muligheten i dette til å gi oss så mange prøver og lekser som mulig, ettersom vi har ferie i to uker. Så i uka her har jeg to historieprøver, en matteprøve, geografiprøve, kjemiprøve og en engelskprøve. Utrolig spennende og morrosamt.

Men jeg skal holde ut problemene i Nord-Irland på 70-tallet. Jeg skal holde ut Lineær Programmering. Jeg skal holde ut praten om sammenligning av forholdet mellom Nord-Irland og Republikken Irland og forholdet mellom Baskerland og den Spanske regjeringa. Jeg skal holde ut "Fuels and Heats of Reaction" og jeg skal holde ut analyseringa av "Grapes Of Wrath" av john Steinbeck. Jeg skal holde ut...

...for! på Søndag kommer Pappa og Renate! Jeg savner dem utrolig mye og gleder meg masse til de kommer. Og i tillegg skal jeg skal bo på hotell og B&B's! Og jeg skal få ta en dusj! En ordentlig dusj!

Her i Irland har de vansker med vanntrykket. Det vil si at alle dusjer må ha en liten strømboks inni kabinettet for å gi nok trykk til vannstrålen. Denne boksen får også lov til å bestemme varmen på vannet. Boksen i dusjen vår misliker (Les: HATER!!!) meg. Jeg må regelmessig hoppe inn og ut av dusjen fordi boksen ikke klarer og bestemme seg om den vil koke meg eller fryse meg ned. Men mellom avgjørelsene går det forholdsvis greit (Thank God). I tillegg velger boksen å ikke dele sin hovedfunksjon med meg.

"Hvor er, hvor er, hvor er Vanntrykk? Hvor er, hvor er, hvor er Vanntrykk?"

Bortevekke tydelligvis. Null trykk. Ikke Niagra Falls akkurat. Mer som Balsnes elva. I tillegg til dette er den tingesten som holder dusjhodet oppe ødelagt. Så jeg må bøye dusjhodet bakover slik at det lener seg inn mot veggen. Og da mister jeg jo det trykket tyngdekraften (Jeg oversatte nettopp ordet "Gravity" til "Graviteten", så kom jeg på at det heter tyngdekraft på norsk...)hjelper meg med i tillegg. Jeg gleder meg så mye til å få tatt en ordentlig dusj at jeg får sommerfuger i magen bare jeg tenker på det...!

I til at Pappa kommer skal jeg til Monaghan på Lørdag! Og det blir fint og få slippe ut av huset her litt kjenner jeg. Vi var i Monaghan forrige helg også. Her i Scotshouse er det en pub, en chipsbutikk og en bitteliten matbutikk/kiosk/bensinstasjon. Drar man videre til Clones har de en kiosk (Min kjære Matthews), En matvarebutikk, To klesbutikker (hvorav en selger gammeldame klær og den andre sleger gammeldame klær og skoleuniformer), to apotek, to bookies, mer enn fem puber (er ikke sikker på hvor mange det faktisk er), og hele FIRE slaktere. Som du ser, de har satt prioteringene først. Øl og kjøtt...

Meeen i Monaghan er det kino og kjøpesenter og cafè og lekebutikk og svømmehall og KFC og .... .. Masse mer!

Hvis noen in the whole wide world leser denne bloggen så er dere mer enn velkommen til å skrive kommentarer og å spørre spørsmål om alt fra lavt trykk i dusjen til random Bjørnen i det blå huset sanger. I know everything! Og selv om noen har kommentert før deg, så går det an å kommentere igjen.

"EÆIEÆIEY! When I fell in love with a Galway Girl" *på-hjernen*

4 kommentarer:

Silje sa...

"I ask you friend, what a fella should do because her hair was black and her eyes where blue, so i lost my heart to the galway girl!" .... the galway girl eiajei! :P

Digge den, har cden.. æ kjøpt jo den for å ha i bilen.. sia radioen sende de samme hvær dag te samme tid.. men, så vise d sæ me nærmere sjikk at d itj e cd i biln æ kjøre.. ***** Taurus! men,men ellers så synes æ du hadd en bra blogg! Kommer sterkt tilbake! hehe, og synes frøkli synd på dæ, sia du itj har nok vanntrykk.. Her irritere æ mæ bare over alt klore! synes d lukte meir no enn da æ kom..:S Også KFC! håpe du itj må spis der ofte, regne me d står for Kentucky fried chicken? Æ hate maten der! ÆSJ! Ellers kos deg;P for no ska æ jør leksa.. som hadd fri to uka leng før påska så får itj nå påsk i år... verken ordentlig jul eller påske! haha

Hilde sa...

Så koseli at pappan din å Renate kjem! Æ så Renate på mandagen :-)

Uansett.. Det virke som om Irland har vårte grønn! Save the planetish sia det verke som dæm flestan har ein litt utradisjonell sparedusj! Get it? Æ skjønne egentli at du ikke skjønt denj der, for æ har litt vanskeliheta me å skjønn det sjøl... :-D

Litt over to måneda igjen no. I miss you so much!

Renate sa...

Hehe, kjæmpeartig innlegg :-)
Glede mæ masse te å se dæ igjæn og utforske Irland me dæ. Og Hard Rock Cafe i Dublin, kjenne en litt barnslig glede når æ tenke på d.... ;-)
Og no e d liste-feber i heimen her, lister på alt som ska gjøres og huskes før vi drar hehe. Glede mæ masse, og savne dæ. Klæm fra mæ

Astri sa...

Silje: haha, regne med at det e den fra P.S. I Love You du har? Den e litt treigar den.. Men den e bra å da :)

Hilde: Nei, æ skjønt den itj xD

Renate: Glede mæ te dokker kjæm æ å :D